Privacy policy
Wanneer je iets bij ons bestelt, wil je misschien geen pottenkijkers. Geen ongenode gasten die zien wat je bestelt. Of erger nog: die er met jouw persoonsgegevens vandoor gaan. Gelijk heb je. Dat zouden wij ook niet willen. We maken automatisch een beveiligde verbinding (https://), dan staat er een slotje in de browser. We doen er veel aan om jouw privé-gegevens ook echt privé te houden. De terugkoppeling over bestellingen en verzendingen gaat via email en verzendetiket, dat is niet beveiligd. De betaling gaat altijd via een beveilgde verbinding (SSL), dat je kunt zien aan het slotje in de browser. Op onze locatie kun je met je eigen smartphone betalen via diverse manieren.
Bamboogrowers slaat je persoonlijke gegevens op in een beveiligde database. En daar blijven ze ook. We geven je informatie niet door aan derden voor commerciële doeleinden. Beloofd. Om je aankopen zo soepel mogelijk te laten verlopen, hebben we wel eerst gegevens van je nodig.
Wat willen we van je weten? | |
---|---|
Voor- en achternaam | Dan weten we met wie we contact hebben, en we spreken netjes met twee woorden. |
Adres en woonplaats | Met het juiste adres bezorgen ze je bestelling supersnel. |
Telefoonnummer | We nemen graag snel contact met je op over je bestelling. We bellen nog even als er iets onduidelijk is. Soms bellen we na afloop van een mislukte betaling om te vragen of alles technisch goed is gegaan. Dat scheelt ons een slapeloze nacht. |
Betaalgegevens | Om je order te kunnen betalen maken wij gebruik van een beveiligde betaalomgeving. Wanneer je met iDeal, Bancontact etc. of overboeking betaalt, worden je gegevens in onze administratie opgeslagen om de betaling aan jouw order te kunnen koppelen. Verder gebruiken we je bankrekeningnummer alleen wanneer je geld van ons terugkrijgt. Beloofd. Wanneer je met creditcard betaalt sturen we je creditcardgegevens vanuit onze beveiligde omgeving rechtstreeks naar onze betaalprovider. Zij voeren onze creditcardbetalingen uit. Hierbij krijgen we jouw creditcardgegevens niet te zien, zij vertellen ons alleen of je betaling is gelukt. Of niet. |
E-mailadres | Je krijgt een e-mail over je bestelling, factuur en de producten die je bij ons koopt. Als je een bestelling doet maar de betaling is niet voltooid nemen we contact op om te checken of het wellicht een technisch probleem was. Als je graag wilt bestellen helpen we je om niet nogmaals door het bestelproces te lopen, maar door je een digitale acceptgiro email te sturen. En aanbiedingen en nieuwsbrieven, die krijg je niet van ons. |
Verder gebruiken we jouw gegevens voor het volgende:
Klantenservice | Je kunt met ons bellen en mailen. We analyseren geen contactmomenten en nemen ook geen telefoongesprekken op. |
Account | Je hebt geen account |
Nieuwsbrieven | Daar doen we niet aan. Je kunt je niet aanmelden voor verschillende nieuwsbrieven. |
Reviews | Je mag een review sturen voor publicatie op de website. Je mag aangeven of je je achternaam erbij wilt of anoniem wilt blijven |
Fraudepreventie | Het liefst vertrouwen we alles en iedereen. Maar dat is een beetje dom. Soms moeten we klantgegevens gebruiken om fraude te onderzoeken, te voorkomen en tegen te gaan. En als je je echt héél verdacht maakt, moeten we je gegevens doorgeven aan overheidsinstanties. Liever niet doen dus, dan houden we het leuk. |
Tenslotte willen we je duidelijk maken dat we je gegevens doorgeven aan partijen voor verwerking van de betaling en verzending. We gebruiken SumUp, Mollie, Pay.nl, Paypal als betaalproviders. We gebruiken voor verzending PostNL via MyParcel , DPD/PostNL/UPS via SendCloud, en palletzendingen via Cheapcargo. In het buitenland gebruikt PostNL partners voor aflevering.
Voor analyse van website bezoeken ter verbetering van de dienstverlening gebruiken we Google Analytics.
We bewaren je gegevens op hosted servers in Nederland van Vimexx, een fijne organisatie. Ook de backups blijven daar.
Wil je je persoonsgegevens inkijken? Of wil je gegevens wijzigen of verwijderen uit ons systeem? Geen probleem. Je kunt dit zelf doen via je 'account', of neem rechtstreeks contact op via onze bedrijfsgegevens. Heb je vragen, neem dan rechtstreeks contact op via onze bedrijfsgegevens. O ja, let op: als je een bestelling hebt geplaatst, is het achteraf niet mogelijk de naam op de factuur aan te passen. Dan weet je dat.
Als betrokkene heb je de volgende rechten:
Conform art. 15 AVG heb je het recht om informatie op te vragen over uw persoonlijke gegevens die door ons worden verwerkt, voor zover deze informatie daarin is beschreven;
conform art.16 AVG heb je het recht om onmiddellijke correctie van door ons opgeslagen onjuiste of onvolledige persoonsgegevens te eisen;
conform art. 17 AVG heb je het recht te verzoeken om verwijdering van uw bij ons opgeslagen persoonsgegevens, tenzij verdere verwerking
- het recht op vrijheid van meningsuiting en van informatie uit te oefenen;
- een wettelijke verplichting na te komen; - om redenen van algemeen belang, of
- voor het doen gelden, het uitoefenen of het verdedigen van rechtsvorderingen is vereist;
conform art. 18 AVG, het recht om beperking van de verwerking van uw persoonsgegevens te vragen, voor zover
- u de juistheid van de gegevens ontkent;
- de verwerking onrechtmatig is, maar u weigert deze te wissen;
- we de gegevens niet langer nodig hebben, maar u heeft ze wel nodig om rechtsvorderingen in te stellen, uit te oefenen of te verdedigen, of
- tegen de verwerking bezwaar heeft gemaakt overeenkomstig art. 21 AVG;
conform Art. 20 AVG heb je het recht om je persoonlijke gegevens die u ons verstrekt heeft, te ontvangen in een gestructureerd, actueel en machineleesbaar formaat of om de overdracht ervan aan een andere verantwoordelijke te vragen;
Het recht om overeenkomstig art. 77 AVG een klacht in te dienen bij een toezichthoudende autoriteit. In de regel kun je contact opnemen met de toezichthoudende instantie van je gewoonlijke woon- of werkplaats of van ons hoofdkantoor.